JĘZYK: PL | EN
icon  biuro@albatross.com.plicon +48 22 646 03 30
icon

Terminal GPRS FM23

Terminal GPRS FM23
Urządzenie FM23 jest prostszą wersją S8.2
icon Modemy GSM/GPRS
icon Odbiornik GPS
icon Antena GPS
icon Zaawansowana integracja
Informacje podstawowe
  • Modem GSM/GPRS: 850/900/1800/1900 MHz SIMCOM/QUECTEL z funkcją JAMMING

  • Wewnętrzna czterozakresowa antena GSM 850/900/1800/1900 MHz

  • Odbiornik GPS Quectel L70 z funkcją ANTY-JAMMING

  • Zewnętrzna aktywna antena GPS (3 metrowa/złącze SMA)

  • Urządzenie w 100% zgodne z protokołem Terminali GPRS S8 (komendy, ramki danych)

  • Wewnętrzna bateria do stałego podtrzymania zegara czasu rzeczywistego (RTC)

  • Podtrzymanie kluczowych parametrów pracy urządzenia: czasu, danych z GPS (dane nigdy nie giną - nawet po odcięciu zasilania!)

  • Zaawansowane filtry wejść analogowych (pływaki analogowe, sondy paliwa) z podtrzymaniem danych po utracie zasilania głównego

  • Port komunikacyjny RS-232-TTL (opcjonalnie: RS-232 RS-485)

  • Zintegrowany/wewnętrzny akumulator (Li-Polymer) z kontrolą ładowania i wykrywaniem braku akumulatora (opcjonalnie)

  • Obudowa ABS: 60x50x30 [mm]

  • Pamięć archiwum - minimum 24.000 zdarzeń (do 48.000)

  • Diody LED sygnalizujące siłę sygnału GSM oraz ilość satelit GPS

  • Pełne wsparcie protokołu 1-Wire (6 termometrów, identyfikacja kierowcy, DALLAS, RFID)

  • Alarm o odłączeniu anteny GPS - monitorowanie w czasie rzeczywistym

  • Obsługa dedykowanego modułu Wi-Fi produkcji Albatross, który umożliwia komunikację Terminala GPRS S8 z komunikatorem/tabletem za pomocą sieci WiFi

  • Pełne wsparcie dla obsługi technologi Mobileye

  • Pełne wsparcie rozwiązań MDAS MOVON

  • Autorskie rozwiązanie zabezpieczenia wejść urządzenia (zasilanie, wejście sygnału stacyjki, wejścia analogowe) - wejścia te odporne są na uszkodzenia (np. przepięcia w instalacji pojazdu)

  • Przyrostowy firmware - kompatybilny wstecz, zawierający zawsze wszystkie funkcje urządzenia, co gwarantuje łatwość w zarządzaniu wersjami oprogramowania. Pliki do aktualizacji dostarczane są bezpośrednio do partnera w celu dalszej aktualizacji za pomocą serwera FTP

  • Otwarty protokół komunikacyjny oraz zdalne wsparcie inżynierów w czasie rzeczywistym (Skype) ułatwia proces wdrożenia. Rekordowe wdrożenia protokołu mają miejsce w kilka dni!

  • Opcjonalna obsługa czujnika 3D w celu wykrywania wypadków, holowania, stłuczek na parkingu

  • ImmoDALLAS - czyli dodatkowe zabezpieczenie pojazdu klienta. Urządzenie załącza wyjście w przypadku wykrycia braku autoryzacji (DALLAS, RFID). W urządzeniu istnieje możliwość zapisania do 256 numerów identyfikacyjnych kierowców!

  • Wykrywanie sygnału stacyjki za pomocą dedykowanego wejścia analogowego, napięcie zasilania głównego lub z magistrali CAN

  • Możliwość wdrożenia dedykowanych funkcji logicznych, komend, opracowania obsługi modułów na życzenie Partnerów w przypadku nawiązania współpracy

  • Możliwość podłączenia nawigacji Garmin za pomocą konwertera sygnału RS-232 na RS-232-TTL

Dodatkowe informacje
  • Zliczanie przebiegu na podstawie danych z GPS

  • Kontrola kosztów karty SIM

  • Dzienny limit połączeń GPRS w sieci Roaming oraz sieci macierzystej

  • Dzienny limit SMS

  • Dodatkowy algorytm stabilizujący pomiary analogowe paliwa

Indywidualne ustawienia dla partnera
  • Indywidualna konfiguracja urządzenia

  • Dedykowane komendy, funkcje

  • Indywidualna obudowa

  • Indywidualna identyfikacja urządzeń

Opis parametrów rejestrowanych przez Terminal GPRS
  • Czas RTC (synchronizacja specjalnym algorytmem na podstawie czasu z GPS)

  • Dane GPS: Długość oraz szerokość geograficzna, wysokość n.p.m, kąt jazdy, ilość satelit, prędkość

  • Licznik przebiegu (zaawansowany algorytm liczenia w oparciu o dane z GPS - wartość sumowana i zapamiętywana zawsze przez Terminal GPRS)

  • Informacja EVENTID (przyczyna wygenerowania ramki danych)

  • Aktualny stan wszystkich wejść (aktywne/nieaktywne)

  • Aktualny stan wszystkich wyjść (aktywne/nieaktywne)

  • Napięcie zasilania głównego

  • Napięcie akumulatora wewnętrznego

  • Stan podłączenia anteny GPS (podłączona/niepodłączona - natychmiastowy alarm o odłączeniu anteny GPS przez niepowołane osoby)

  • Stan podłączenia akumulatora wewnętrznego (podłączony/niepodłączony)

  • Stan zalogowania karty SIM (sieć macierzysta/Roaming)

  • Siła sygnału GSM

  • Kod GSM obecnie zalogowanego operatora GSM

  • Status pracy odbiornika GPS (poprawny/niepoprawny)

Zdjęcia

Specyfikacja techniczna

  • Zasilanie układu od +8V do +32V

  • Średni pobór prądu

  • Tryb uśpienia:

  • 29 mA +/- 5% dla Uzas=12.7V

  • 20 mA +/- 5% dla Uzas=25.4V

  • Tryb aktywny:

  • 54 mA +/- 5% dla Uzas=12.7V

  • 32 mA +/- 5% dla Uzas=25.4V

  • Terminal w trybie SLEEPMODE:

  • 5 mA +/- 5% dla Uzas=12.7V

  • 3 mA +/- 5% dla Uzas=25.4V

  • Temperatura pracy od -30’C do +85’C

Wejścia / Wyjścia

  • 1 wejście reagujące na masę

  • 1 wyjście open collector

  • 2 wejścia analogowe (do pomiarów napięcia stacyjki, sond paliwa)

  • Wejście 1-Wire (identyfikacja kierowców, pomiar temperatury, DALLAS, RFID)

  • RS-232-TTL port komunikacyjny (domyślnie)

  • RS-232 port komunikacyjny (opcjonalnie)

  • RS-485 port komunikacyjny (opcjonalnie)

Konfiguracja

  • Zdalna: SMS, GPRS, TCP, aplikacja do programowania

  • Lokalna (aplikacja PC + przewód do programowania)

Tryby śledzenia

  • 8 niezależnych trybów śledzenia (z uwzględnieniem sygnału stacyjki)

  • Tryb czasowy

  • Tryb uwzględniający dystans

  • Indywidualne ustawienia dla sieci Roaming

Opis złącza JP-1

  • 1. Wejście zasilania głównego (8V - 32V)

  • 2. Wyjście open collector

  • 3. Wejście stacyjki (+)

  • 4. Wejście (-)

  • 5. Wejście (+) / pomiar analogowy 0-32V

  • 6. Wejście masy głównej (GND)

Opis złącza JP-3

  • 1. Masa (GND)

  • 2. TxD (na potrzeby komunikacji RS)

  • 3. RxD (na potrzeby komunikacji RS)

  • 4. Napięcie zasilania dla termometru Dallas (3.7V)

  • 5. Wejście 1-Wire (identyfikacja kierowców, pomiar temperatury)

  • 6. Zasilanie 3.3V (dioda LED czytnika Dallas)