icon

Nowa wersja oprogramowania modułu CAN 3.0.15

icon23.02.2024

Nowa wersja oprogramowania modułu CAN
3.0.15

Nowe pojazdy

  • BYD Enviro 400EV (2018-)

  • Mahindra Pik-up S11

  • Changan F70

  • Chevrolet Malibu (2015-)

Nowe maszyny

  • Etteplan Triathlon e-GENSET generator

Nowe sygnały

  • Tryb jazdy (normalny/eco/sport), pozycja automatycznej skrzyni biegów, aktualny bieg – samochody osobowe Peugeot i Citroen (generacje od roku 2011 do 2021), samochody osobowe Opel (generacje od roku 2017), DS 3 Crossback (2018-), DS 7 Crossback (2018-), Toyota Proace (2016-), Toyota Proace (2022-).

  • Tempomat – samochody osobowe Peugeot i Citroen (generacje od roku 2011 do 2021), samochody osobowe Opel (generacje od roku 2017), DS 3 Crossback (2018-), DS 7 Crossback (2018-), Toyota Proace (2016-), Toyota Proace (2022-) - samochody wyposażone w adaptacyjny system tempomatu.

Nowe funkcje

  • Usprawniono test zdolności do zdalnego pobierania plików z tachografu. Status będzie aktualizowany wkrótce po połączeniu z tachografem.

  • Komunikacja z tachografem może teraz być ustawiona na kilka trybów, różniących się adresami używanymi do komunikacji.

Uwaga! Jeżeli aktualizacja modułu następuje z wersji "3.0.14 a" w którym zmieniono metodę komunikacji z tachografem dla pojazdów ciężarowych marki Scania, należy ręcznie zmienić sposób komunikacji po dokonaniu aktualizacji za pomocą poniższej komendy.

$AL+CANCMD=HASŁO,B332250005F0

Terminal powinien odpowiedzieć:

$QR:CANCMD=B4312500F5

Oznacza to poprawne wprowadzenie zmian w sposobie komunikacji z tachografem.


Powrót do domyślnej metody komunikacji z tachografem nastąpi po wysłaniu komendy:

$AL+CANCMD=HASŁO,B332250000F5

Terminal powinien odpowiedzieć:

$QR:CANCMD=B4312500F5

Oznacza to poprawne wprowadzenie zmian w sposobie komunikacji z tachografem.


Jak sprawdzić obecnie ustawioną metodę komunikacji z tachografem? Należy wysłać poniższą komendę:

$AL+CANCMD=HASŁO,B3102517

Terminal powinien odpowiedzieć:

$QR:CANCMD=B41225000014 - domyślna metoda komunikacji z tachografem

lub

$QR:CANCMD=B4122500050F - metoda komunikacji z tachografem Scania

  • Rozszerzona diagnostyka komunikacji z tachografem (obejmuje wykrywanie innych urządzeń komunikujących się z tachografem)

Poprawki

  • Jeżeli zasilanie zostało szybko odłączone od modułu CAN podczas jazdy pojazdem, w bardzo rzadkim przypadku mogło dojść do utraty całej konfiguracji. Prawdopodobieństwo wystąpienia tego zdarzenia przy jednokrotnym wyłączeniu zasilania szacuje się na 1:100000.

  • Poprawiona stabilność połączenia z tachografem oraz pobierania plików z tachografu.

  • Gwałtowne hamowania nie były poprawnie zliczane, jeśli parametr czasu był ustawiony na maksimum (5 s).

  • Całkowity czas pracy silnika na postoju był niewłaściwie zliczany, gdy silnik był zatrzymywany przez system start/stop w następujących samochodach: BMW, Ford (generacje od roku 2015), Nissan (generacje od roku 2019), Renault (generacje od roku 2019), Fiat Ducato (2022-), Fiat Strada (2020-), Hyundai Tucson (2020-), Kia e-Niro (2021-), Kia EV6 (2021-), Kia Sorento (2020-), Kia Sportage (2021-), Land Rover Range Rover Velar (2017-), Mercedes C W206 (2021-), Mercedes GLC X254 (2022-), Volvo S60 (2018-), Volvo S90 (2016-), Volvo V60 (2018-), Volvo XC40 (2017-), Volvo XC60 (2017-), Volvo XC90 (2015-).

Historia zmian wszystkich wersji

Listy pojazdów/maszyn

Masz więcej pytań?
Skontaktuj się z naszym zespołem!



icon   powrót