ChileSat
Oprogramowanie satelitarne

Partner handlowy z Chile od kilku lat współpracuje z naszą firmą. Z racji dostarczania urządzeń do firm zajmujących się przewozem osób, potrzebował oprogramowania nowej funkcjonalności, która będzie zwracała uwagę kierowców na to, że znajdują się w obszarze, w którym często dochodzi do kolizji oraz wypadków drogowych. Wszystkie prace musiały zostać zrealizowane zdalnie, bez fizycznego kontaktu z pojazdami.

Przygotowana dla partnera funkcjonalność odznacza się prostotą konfiguracji poszczególnych parametrów i zaawansowanym działaniem. Zaproponowaliśmy klientowi rozwiązanie od A do Z. Od zmian w oprogramowaniu do zasugerowania w jaki sposób informować kierowcę o niebezpieczeństwie na drodze. Możliwości jakimi dysponuje Terminal GPRS pozwoliły na realizację projektu, nie powodując przy tym dużych nakładów finansowych po stronie naszego partnera.

Na potrzeby naszego partnera wykorzystaliśmy buzzer sterowany wyjściem Terminala GPRS, a także wprowadziliśmy zmiany w oprogramowaniu, które umożliwiły:
- Sprawdzanie lokalizacji kierowcy w czasie rzeczywistym (co sekundę),
- Włączanie i wyłączanie funkcji na życzenie klienta za pomocą jednej komendy wysyłanej za pośrednictwem SMS lub TCP,
- Generowanie ramki danych (asynchronicznie) w przypadku wjazdu/wyjazdu do/ze strefy,
- Generowanie ramki danych (asynchronicznie) w przypadku przekroczenia prędkości w wyznaczonej strefie,
- Aktywację jednego z wyjść (wybór wyjścia, które ma zostać aktywowane - za pomocą konfiguratora) w momencie przekroczenia prędkości, które wyzwalało wydawanie dźwięku w kabinie kierowcy przez zamontowany buzzer,
- Wybranie źródła prędkości – prędkość z GPS lub prędkość pobierana z magistrali CAN pojazdu,
- Zdefiniowanie progu prędkości powyżej której kierowca zostanie powiadomiony o przekroczeniu prędkości w miejscu w którym należy zachować szczególną ostrożność,
- Zdefiniowanie strefy za pomocą 10 par współrzędnych geograficznych,
- Zdefiniowanie do 40 stref w pamięci urządzenia.
Lokalizator osobisty
Lokalizator w dziedzinie opieki telemedycznej

Lokalizator osobisty w dziedzinie opieki telemedycznej, realizowany dla Politechniki przy współpracy z jednym z naszych partnerów handlowych. Zadaniem było opracowanie i wytworzenie próbnych komponentów osobistego urządzenia monitorującego, umożliwiającego śledzenie pozycji geograficznej, dwukierunkową transmisję danych, rozmowy głosowe za pomocą sieci GSM, reagowanie na przyciski i informacje od czujników adekwatnie do zainstalowanego oprogramowania pracującego pod kontrolą systemu Android.

Lokalizator składał się m.in. z jednostki centralnej, obudowy i mocowania. Jednostka centralna zawierała sensory inercyjne, moduł GPS, GSM/GPRS, WiFi, Bluetooth, kartę pamięci oraz indukcyjnie ładowaną baterię. Obudowa zawierała przyciski oraz interfejs jednostki centralnej wraz z mocowaniem do unieruchomienia urządzenia.

Elementami projektu było zaprojektowanie i finalne wytworzenie:
1. Obudowy – o pyłoszczelności i wodoszczelności na poziomie nie mniejszym niż IP67 oraz wstrząsoodporności, zgodnie z klasą, co najmniej IK07:
2. Jednostki centralnej:
3. Mocowania:
1. Obudowy – o pyłoszczelności i wodoszczelności na poziomie nie mniejszym niż IP67 oraz wstrząsoodporności, zgodnie z klasą, co najmniej IK07:
- Zaprojektowanie,
- Wykonanie wydruków 3D,
- Wykonanie formy wtryskowej,
- Wykonanie wtrysków korpusu obudowy z hipoalergicznego tworzywa sztucznego,
- Realizacja w zgodności z elementami jednostki centralnej w kwestii instalacji baterii, współpracy z przyciskami, instalacji karty pamięci.
2. Jednostki centralnej:
- Pracującej w sieci telefonii komórkowej GSM 3G z możliwością prowadzenia dwustronnych rozmów głosowych,
- Zapewniającej dwukierunkową transmisję danych o maksymalnej przepustowości do 1MBps,
- Z regulacją głośności i natężenia do 60dBa emisji komunikatów głosowych i alarmowych,
- Z pracą w trybie głośnomówiącym,
- Posiadającej moduł GPS z możliwością lokalizacji w terenie miejskim,
- Posiadającej cztery mechaniczne przyciski wraz z możliwością dostępu do nich z poziomu systemu operacyjnego,
- Obsługującej kartę SD,
- Posiadającej trzyosiowy akcelerometr oraz trzyosiowy żyroskop,
- Pracującej na systemie nie starszym niż Android 4.2.2,
- Zapewniającej komunikację WiFi, USB, Bluetooth,
- Obsługującej czujnik tlenku węgla,
- Posiadającej zasilanie bateryjne umożliwiające ciągłą 16-godzinną pracę oraz ładowanie za pomocą portu microUSB lub w sposób indukcyjny.
3. Mocowania:
- Umożliwiający mocowanie lokalizatora do ubrania lub ramienia zapewniającego indywidualne dopasowanie do cech osoby użytkującej lokalizator,
- Uwzględniający obwód ramienia oraz siłę docisku.
Urządzenie telemetryczne ECALL
Komunikacja z kierowcą, alertowanie o wypadku

Urządzenie telemetryczne zrealizowane dla jednego z partnerów handlowych. Zadaniem było opracowanie i wytworzenie urządzenia pozwalającego na zmniejszenie liczby poszkodowanych w wypadkach samochodowych, poprzez skrócenie czasu dojazdu służb ratunkowych na miejsce zdarzenia. W razie wypadku lub innego zdarzenia, a także na wezwanie kierowcy, powinno być realizowane połączenie głosowe z centrum ratunkowym. Wykrycie wypadku powinno być wykrywane na podstawie informacji z wbudowanych, w urządzenie czujników. Przekroczenie przeciążenia granicznego powoduje wysłanie automatycznego powiadomienia o zdarzeniu.

Urządzenie składało się z jednostki centralnej, obudowy i dedykowanego przycisku dla kierowcy. Jednostka centralna zawierała akcelerometr, moduł GPS, GSM/GPRS, CAN (alarmowy i logistyczny) kartę pamięci SD oraz wewnętrzny akumulator. Obudowa zawierała mocowanie pozwalające na nieruchome zamontowanie urządzenia w pojeździe, z racji wbudowanego akcelerometru.

Wykonanie projektu płytki drukowanej:
Przygotowanie oprogramowania:
- Posiadającej wejście na głośnik i mikrofon,
- Umożliwiającej zainstalowanie trzyosiowego akcelerometru,
- Z wyprowadzeniem dla akumulatora rezerwowego,
- Umożliwiającej podłączenie dedykowanego przycisku dla kierowcy,
- Posiadającej dwa moduły CAN – alarmowy i logistyczny,
- Posiadającej slot na kartę SD.
Przygotowanie oprogramowania:
- Umożliwiającego zdalną komunikację głosową z kierowcą,
- Posiadającego funkcję umożliwiającą alertowanie o wystąpieniu wypadku drogowego,
- Umożliwiającego definiowanie granicznych wartości przeciążeń dla wypadków drogowych – oddzielne progi graniczne dla włączonej/wyłączonej stacyjki,
- Posiadającego funkcję automatycznie wywołującą połączenie głosowe z kierowcą w przypadku wystąpienia wypadku drogowego,
- Umożliwiającego komunikację z centrum ratunkowym za pomocą przycisku zamontowanego w pojeździe – wywołanie połączenia głosowego na wezwanie kierowcy,
- Alertującego o fakcie wywołania alarmu w pojeździe – generowanie asynchronicznej ramki danych w momencie wystąpienia zdarzenia,
- Umożliwiającego magazynowanie danych na karcie SD.